top of page
  • Foto van schrijverMgeni Safaris

Jouw klantreis met Mgeni Safaris

Er wordt veel gezegd en geschreven over de klantreis, ook wel de customer journey genaamd. Wat betekent dit nou in de praktijk en hoe pakt Mgeni Safaris jouw klantreis naar Oost-Afrika aan?

Jij als klant legt een oriëntatietraject af met allerlei bewuste en onbewuste stappen, voordat je de dienst bij een bepaalde partij afneemt. Het gaat hier over interesse, het aantal en de kwaliteit van je contactmomenten, hoe stemmen wij met jou af, hoe communiceren wij en welke verwachtingen zijn er? Bij je (verre) reis en private safari in Kenia, Tanzania, Oeganda en Rwanda gaat het vooral over gevoel, emotie, vertrouwen en veiligheid. Zeker in deze alsmaar voortdurende onzekere tijden met covid-19 staat betrouwbaarheid van informatie nog meer voorop. Je hebt geen behoefte aan fake nieuws.

Het bijzondere van een dienst is dat onze dienst(verlening) niet tastbaar is, zoals je een product wel letterlijk kunt vastpakken. Je weet pas wat onze dienstverlening is, als je met ons en onze lokale partners daadwerkelijk in Oost-Afrika op private safari gaat. Geen enkele dienst is hetzelfde, daarom bieden wij maatwerk. We spelen namelijk in op jouw wensen, behoeftes, bijzonderheden en je budget. Van een dienst kunnen we geen voorraad opbouwen. We weten immers nog niet welke dienst, of je van ons een dienst gaat afnemen en welke dan? Elke safari In Oost-Afrika naar Kenia, Tanzania, Oeganda en Rwanda met Mgeni Safaris is daarom uniek en op maat toegesneden.

Vroeger ging je naar de reiswinkel om je op je reis te oriënteren en je reis te boeken. Er werd met (dikke) reisgidsen gewerkt. Wie ging er vroeger niet naar D-Reizen op de hoek om de stapel zomer- en/of wintergidsen te halen om thuis lekker te bladeren en alvast in de stemming te komen?

Nu speelt jouw klantreis zich voornamelijk online af. Je houdt de berichtgeving op social media in de gaten. Hoe snel komt een reisorganisatie in Google naar boven? Wat weet je over de bestemmingen en wat hoor je in het nieuws? Wat wordt er gezegd op discussieplatforms, op vergelijkingssites of bij de vakantieman? Ken je mensen die met Mgeni Safaris op private safari in Afrika zijn geweest en is er sprake van mond-tot-mondreclame? Kortom je keuze is reuze en hangt van allerlei factoren af.

We adviseren je om tijdens jouw klantreis de 5 elementen check te doen. Doe dit niet alleen bij jouw klantreis in je contact met Mgeni Safaris. Maar ook als je onze offerte vergelijkt met andere reisaanbieders om tot je keuze te komen.


  1. Vanzelfsprekend. Als de simpele dingen verlopen zoals je verwacht, dan is de basis voor jouw goede klantervaring gelegd. Vanzelfsprekende dienstverlening draait namelijk om de gewone dingen gewoon goed te doen en tijdens je klantreis je verwachtingen te managen.

  2. Betrokken. Mgeni Safaris is betrokken bij jou als klant. We begrijpen dat je klantervaring centraal staat. Je test ons op onze alertheid, redelijkheid en of wij ons kunnen verplaatsen in jouw wensen en behoeftes.

  3. Betrouwbaar. Je wilt je reisorganisatie kunnen vertrouwen. Dat je reis in goede handen is. Voor je gevoel moeten onze voorwaarden redelijk zijn en fair aanvoelen. Mgeni Safaris is daarom lid van de #vvkr en de #ggto.

  4. Eigenheid. Onze service als reisspecialist moet anders zijn dan die bij een organisator van een pakketreis. In de ideale Customer journey ervaar jij Mgeni Safaris als merk waarmee jij je wilt gaan identificeren. Het spreekt je bijvoorbeeld aan dat je te gast bent in de natuur, tussen de mensen en de wilde dieren. Je gaat als vreemdeling en je keert als gast terug.

  5. Memorabel. In de ideale klantreis zitten een paar momenten die klanten bij blijven. Momenten waarop je aangenaam wordt verrast, momenten waarop je verwachtingen zelfs zijn overtroffen. Reizigers onthouden met name de hoogte- en dieptepunten. Als je het niet erg vindt, gaan wij onze positieve verrassingen nu nog niet verklappen...

Dit klinkt natuurlijk heel mooi allemaal op papier en in theorie. Wat mag je nou van Mgeni Safaris concreet verwachten.

Op onze website www.mgenisafaris.nl kun je in het kort lezen wat onze service inhoudt. Wie is Mgeni Safaris en waar staan wij als reisorganisatie voor? Dit kun je lezen onder over ons. Of lees ons verhaal over het ontstaan en de persoonlijke reis van Mgeni Safaris. Duurzaamheid is niet alleen een woord, maar ook gedrag. Lees hierover in onze blog. Dit alles doen wij samen met onze lokale partners. Ook zij hebben het lastig tijdens covid-19. Het internationale toerisme heeft een enorme klap gekregen.

Wil je weten wat onze klanten over ons zeggen lees dan het verslag van Heidi en Rob. Wie weet inspireert deze ervaring jouw klantreis met Mgeni Safaris.


Graag tot ziens en Mgeni Safari wenst jou een safari njema.


Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page